Regisztrálj71831regisztrált tag
HírekVissza
A sikeres fogyás titka 70% táplálkozás, 30% mozgás

A fogyás/alakformálás sikeressége az általános elmélet szerint 70%-ban az étkezésen múlik, de miért nagyon fontos mellé a 30% mozgás is?

Nem véletlen az a mondás, hogy a sikeres fogyás alapja a 70% táplálkozás és 30% mozgás. Gondolj csak bele - hiába edzel az konditeremben maximális erőbedobással, hogyha hazaérve megrohanod a hűtőt és amit találsz benne azt válogatás nélkül felfalod.

 

A személyi edzők is azt tanácsolják, hogy figyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje-, zsír- valamint a szénhidrátbevitelre, és emellett fogyassz friss zöldégeket. A cukros ételeket, a pék árukat, valamint a süteményeket ajánlott ilyenkor hanyagolnod.

 

Amikor már eljutottál arra az elhatározásra, hogy eldöntötted - életmódot váltassz - a tested sok megpróbáltatáson fog keresztülmenni, türelmesnek kell lenned a kívánt fogyási cél elérése érdekében. Ekkor nem csak hetekről van szó, hanem hónapokról.

 

 

Kezdheted azzal, hogy a lerakódott káros anyagoktól megszabadítod a szervezetedet és áttérsz az olyan ételek fogyasztására, ami könnyen emészthető, illetve még vitaminokban és rostokban is gazdag.

 

Az ilyen jellegű táplálékok bevitelével eléred a telítettség érzetet, de nem fogod úgy érezni magad, mintha meg sem bírnál mozdulni. Épp ellenkezőleg: a megfelelő étel kiválasztása energiát biztosít egész napra a szervezetednek, javul a közérzeted, s ezzel kezdetét veszi egy egészségesebb életforma kialakulása.

 

Mit miért fogyasszunk?

 

Fehérjék

 

A fehérje a test sejtjeinek építőanyaga, így fogyasztása elengedhetetlen az izmaid fejlődéséhez. Ha izmosodni, szálkásítani szeretnél, akkor az otthoni edzés mellett szükséges elfogyasztanod a napi fehérjeadagodat, mivel ezt testmozgással tudod beépíteni a szervezetedbe. A sovány húsok pl. a csirkemell, pulykamell, marhahús, valamint a halak, tej, tojásfehérje, túró is tartalmaz fehérjét.

 

Mivel az emésztőrendszered a szilárd tápanyagforrásokra van kitalálva, a táplálékkiegészítőkkel nem lehet pótolni a napi fehérjeadag bevitelt. Ezeket inkább csak kiegészítésként alkalmazd, például közvetlenül edzés után.

 

Zsírok

 

Ha hiszed, ha nem zsírra bizony szüksége van az emberi szervezetnek. A zsír testünk egyik legnagyobb energiaforrása, kétszer annyi kalóriát tartalmaz, mint a szénhidrátok.

 

Kétféle zsírral találkozhatsz a hétköznapokban:

 

  • telített (rossz) zsírok, melyek szénhidráttal kombinálva megakadályozzák, hogy a szénhidrátok az izmokba töltődjenek (ami elhízáshoz vezet),
  • telítetlen (jó) zsírok, amiknek csak pozitív tulajdonságai vannak.

 

Szobahőmérsékleten folyékonyak és főleg növényi forrásokból származnak. Telítetlen zsírokat olajos magvakban, mint például a lenmagolajban, a halolajban, vagy az olivaolajban találhatsz.

 

Sajnos a hétköznapokban sok olyan ételt fogyasztunk, melyek rossz minőségű  ún. feldolgozott, finomított szénhidrátokat tartalmaznak, s ezek nagyon könnyen átalakulnak testzsírrá.

 

Szénhidrátok

 

A szénhidrátbevitel során nagyon fontos a minőségre helyezni a hangsúlyt, hiszen az elhízásért legfőképpen a szénhidrátok a felelősek. 

 

Egyszerű és komplex szénhidrátokat különböztetünk meg felépítésük szerint. Az egészséges táplálkozásban a komplex szénhidrátokra van szükséged, mivel az egyszerű szénhidrátok – közismertebb nevükön cukrok – igencsak szeretnek zsírrá átalakulni.

 

Ennek érdekében fogyassz komplex szénhidrátokat, mint például: rizsféléket, zabpelyhet, teljes kiőrlésű tésztákat, teljes kiőrlésű kenyereket, illetve lencsét, babot.

 

Nem szabad megfeledkezned a rostokról, valamint a tiszta víz beviteléről sem, hiszen ezek nem csak a hétköznapokban fontosak, hanem a fogyási cáljaid elérésében is segítenek.

 

Ha éppen speciális étrend és edzésprogramot keresel, akkor VÁLASZD a 90 napos prémium életmódváltó programunkat!

Csatlakozz most és kezdd el!

Regisztrálj itt!

Használd bármilyen eszközön

otthon, útközben, nyaraláskor, munkaszünetben... eddz amikor és ahogyan szeretnél